Pages

Monday, January 9, 2012

monolog Nabi Yusuf

"Ya, Tuhanku ! Penjara yang gelap lagi sempit itu lebih baik bagiku daripada dalam istana tetapi menghadapi perempuan perempuan cantik yang selalu menggoda itu. Mudah mudahan dalam penjara itu nanti dapatlah aku bertambah sabar, dapat menghitung hitung nikmat dan pemberian Engkau, dapat menyelami rahsia rahsia kebesaran Engkau, ya Allah. Kalau aku di sini, ya Allah, selalu berhadapan dengan perempuan perempuan yang menggoda kepadaku, aku takut dan khuatir kalau kalau semangatku lemah, imanku luntur, syaitan menang dalam menggodaku sehingga aku terperosok masuk ke lembah kehinaan dengan mereka. Ya Tuhan, penjara lebih baik bagiku daripada tergoda goda seperti ini,jauhkan juga aku dari penggodaan itu, dan saya adalah hambaMu yang bodoh. "

No comments: