Pages

Wednesday, August 26, 2009

adik balik

sabtu lepas adikku balik. moto dah macam mat rempit :( huish, makin kering mamat niih. makan kuat juge..tak bleh blah tul..

ade sebab dia balik hari tu..mama dah marah. ngape la suke sangat ngan rokok tuh? perabis duit, perabis masa, perabis mcm2 lg.hmmph!

aku tanya adikku, napa lama tak balik? katanya "segan la, takde dwit" (dia janji akan balik bila tangan penuh dengan gaji) so, aku kata, "apa yg hang janjikan dengan aku dulu masa sebelum hang gi keluar dr rumah" ...dia diam,

~~ dia ingat balik, then tersipu2..~~aku pernah cakap, "hang mesti balik rumah (lapor diri) setiap 2 minggu sekali. cukup la kalau takleh nak balik tiap2 minggu pun.. "
(aku phm la, org dah kerja mmg bizi :{ ) tp ni dah nak masuk beberapa bulan tak balik jenguk mama. geram betul aku dibuatnya..mama dah sedih. hu, sekali mama sedih, aku tak tahan :( nak nangis pun ada..

aku kata kat dia, "hg nak buat apa pun, nak melingkup sekalipun, hang jgn buat mama sedih. hang jangan buat mama marah..kalau tak, aku sendiri datang tumbuk muka hang" (as if i am soooo powerful to do that :p)

then dia buat muka insaf :p busuk2 dia, still adik aku, darah daging aku. hm, tak sampai ati nak 'masak' dia lama2..huish!

adik....adik...

2 comments:

pESAwah said...

abang, abang.. advice him. in my opinion la wahai along (walau xseberapa ini..tp still bole diterima pakai kot..) dia sedar tu, kite la kene advice.. :) sian saye long..lame betol xjumpe beliau~ last time borak dalam minggu ni gak la.. he seems to b okay ~ insyaAllah

Feminine.Charisma said...

he, last week pun beliau pulang dan sempat menyambut majlis buka puasa dan birthday Siti Aminah..katanya, "waah, bestnya balik rumah...macam syurga. penuh dengan makanan..."

dlm hati aku, "huish, kebulur tak cukup makan ke ape budak nih??"